De populairste manier van vervoeren is over zee. Ongetwijfeld heeft dit met het kostenplaatje te maken; het is de meest voordelige manier lading over een langere afstand te vervoeren. En de mogelijkheden zijn legio; of het nu gaat om een paar dozen, een pallet, een kist, een zeecontainer... (bijna) elk plaatsje ter wereld kan via zee bereikt worden.

Particulierverschepen.nl biedt wekelijkse afvaarten naar populaire bestemmingen als de USA, Canada, Zuid Afrika, AustraliŽ, en Nieuw Zeeland. Maar ook naar Midden Amerika, Zuid Amerika, de CaraÔben, Noord/Oost/West Afrika, het Midden Oosten, en het Verre Oosten. De door ons gebruikte rederijen bieden diensten vanaf Rotterdam en Antwerpen, zodat wij u via beide havens van dienst kunnen zijn, voor zowel kleine(re) zendingen (groupage) als voor zeecontainers.

Bij groupage worden kleine(re) zendingen door ons verzameld in onze depots in Rotterdam en Antwerpen, en dan gezamenlijk in een zeecontainer verscheept; dit werkt natuurlijk kostenbesparend, omdat op deze manier de kosten van een complete zeecontainer gedeeld worden door alle verschepers in die container. Maar wanneer u veel te verschepen heeft, loont het zich exclusief voor uw verscheping een zeecontainer in te zetten. Zeecontainers zijn er in twee maten: 20ft en 40ft. De binnenmaten van een 20ft container zijn  (lxbxh) 600x230x230 cms (inhoud 30 m3), die van een 40ft container (lxbxh) 1200x230x230 cms (inhoud 60 m3). Wij kunnen ook een 40ft HC (High Cube) container inzetten; dit type container heeft zelfs een hoogte van 260 cms (inhoud 70 m3).

Het breekpunt groupage / zeecontainer exclusief voor uw verscheping, ligt ongeveer op 15 m3; natuurlijk adviseren wij u graag, en bekijken wij wat voor u de beste en voordeligste oplossing zou zijn.

In het geval van groupage, kunt u uw zending natuurlijk zelf naar de haven brengen, maar wij komen ze ook graag bij u ophalen. Onze chauffeurs kennen de weg, en zijn bekend met de regels en gebruiken in de haven. In het geval van een zeecontainer, verzorgen wij natuurlijk ook de trucking tussen uw huis en de haven voor u. Kijkt u voor meer informatie hierover bij 'landvracht'.

Dan is er nog de trajectkeuze: haven-haven, huis-haven, haven-huis, of huis-huis. U zegt het maar, alles is mogelijk.

Voor iedere verscheping hebben wij in ieder geval een duidelijke kopie van het paspoort van verzender en geadresseerde nodig, en een paklijst (inventarislijst). Ook dient u een douanemachtiging in te vullen, waarmee u onze declarant machtigt een douanedocument op te maken. Verdere benodigde documenten zijn afhankelijk van de regelgeving in het land van bestemming. Natuurlijk informeren wij u exact welke documenten wij voor uw zending nodig hebben. De benodigde documenten kunt u digitaal aanleveren, in PDF- of WORD-format. Meer hierover, en (voorbeeld) documenten, vindt u bij douane.

Op zeker moment (meestal na de verscheping) ontvangt u van ons een digitale factuur, die u meteen dient te voldoen. U kunt alleen per bank betalen, wij accepteren geen cash of creditcards. Na vertrek van uw zending/container, en na ontvangst van uw betaling, ontvangt u van ons de bill of lading. Dit document heeft u ter destinatie nodig om over uw zending/container te kunnen beschikken. Op dit document treft u ook de gegevens van onze agent (uw contact op plaats van bestemming) aan.

Wilt u verschepen van overzee nŠŠr Nederland of BelgiŽ? Ook dat soort verschepingen kunnen wij verzorgen, via ons wereldwijde agentennetwerk. Vult u de prijsaanvraag in, of contacteer ons voor meer informatie.