Het kan natuurlijk voorkomen dat u uw zending zo snel mogelijk op bestemming wilt hebben. Dan is verzending als luchtvracht de juiste manier. Via Amsterdam Airport (Schiphol) bieden wij diensten naar en van de meest uiteenlopende landen.

Natuurlijk kost verzenden als luchtvracht aanzienlijk meer dan verzenden als zeevracht, hoewel dit voor kleinere zendingen nog wel eens mee kan vallen.

Het transport tussen uw huis en de luchthaven verzorgen wij natuurlijk ook graag voor u. Kijk voor meer informatie hierover bij 'landvracht'. Maar wilt u dit zelf verzorgen, dan mag dat natuurlijk ook.

Voor iedere verzending hebben wij in ieder geval een duidelijke kopie van het paspoort van verzender en geadresseerde nodig, en een paklijst (inventarislijst). Ook dient u een douanemachtiging in te vullen, waarmee u onze declarant machtigt een douanedocument op te maken. Verdere benodigde documenten zijn afhankelijk van de regelgeving in het land van bestemming. Natuurlijk informeren wij u exact welke documenten wij voor uw zending nodig hebben. De benodigde documenten kunt u digitaal aanleveren, in PDF- of WORD-format. Meer hierover, en (voorbeeld) documenten, vindt u bij douane.

Op zeker moment (meestal na de verzending) ontvangt u van ons een digitale factuur, die u meteen dient te voldoen. U kunt alleen per bank betalen, wij accepteren geen cash of creditcards. Na vertrek van uw zending en na ontvangst van uw betaling ontvangt u van ons de airway bill of lading. Dit document heeft u ter destinatie nodig om over uw zending te kunnen beschikken. Op dit document treft u ook de gegevens van onze agent (uw contact op plaats van bestemming) aan.